Google Ads (Adwords)

Marketing szótár | G

Google Ads jelentése

A Google Ads a Google rendszerében használt hirdető program. A Google Ads jelentése tehát az a hirdetés tervező, kivitelező és mérő eszköz, amellyel a Google keresőoldalain szöveges hirdetésekkel, valamint egyéb weboldalakon grafikus (és akár szöveges) hirdetéseket lehetséges megjeleníteni.

A Google Ads felépítésileg két nagy csoportra bontható:

  1. Google Search Network
  2. Google Display Network

Google Ads – Google Search Network

A Google Ads Search Network-e minden esetben a keresésekre épít. Valószínűleg nincsen olyan internet használó, aki még nem találkozott volna a Google keresővel. Amikor begépelünk a Google-be egy keresést, akkor sok-sok oldalnyi találat kerül a másodperc töredéke alatt a szemünk elé. De őszintén, ki nézi meg a 3-4. oldalt, esetleg a 5+ oldalakat egy-egy keresés alkalmával? Valószínűleg senki, de szinte biztos, hogy nagyon kevesen.

Így a Google Ads megadja nekünk azt a lehetőséget, hogy mindjárt az első találati oldalon megjelenjünk, természetesen nem ingyen. (Igen, van lehetőség megjelenni ingyenesen is, jól keresőoptimalizált tartalmak készítésével.)

A Google Ads alapja a kulcsszavak. Hirdetéseink alapjáraton akkor jelennek meg, hogy az általunk megadott kulcsszó, kulcsszavak vagy kulcskifejezésre keres rá a kereső. Amennyiben hirdetésünk szövegezése, az érkezési oldal, és a büdzsénk engedi, úgy megjelenhetünk az adott keresésre.

Google Ads – Google Display Network

A Google Ads Display Network-e más célt szolgál mint a feljebb taglalt Search Network. Míg a Search Network-ben a Google találati oldalain jelenünk meg, addig a Displyan Network-ben az összes Google rendszerében elérhető weboldalon van erre lehetőségünk. Itt is van lehetőség szöveges hirdetések megjelenítésére, de az igazi plusz itt a bannerek és egyéb grafikus hirdetések megjelenítése.

A Display Network-ben nagyon sok féle targetálási opció és azok keresztezéséből választhatunk. Hirdetéseinket megjeleníthetjük specifikus weboldalakon például a weboldalak témája szerint, vagy kiválaszhatunk konkrét weboldalakat is.

Például ha focicipőket árulunk, akkor beállíthatjuk, hogy sporttal foglalkozó, sport tematikájú oldalakon jelenjen meg a hirdetésünk.

A másik oldalról kiválaszthatunk érdeklődési köröket, ahol tehát nem a weboldal, hanem a felhasználó kerül a középpontba. Ez azt jelenti, hogy hirdetésünk tematikától függetlenül bármelyik weboldalon megjelenhet, de csak azon felhasználóknak, akik érdeklődnek hirdetésünk témájában.

Például még mindig focicipőket árulunk és beállítottuk, hogy azon felhasználóknak jelenjen meg a hirdetés, aki a sport iránt érdeklődik. Ez azt jelenti, hogy bármilyen (Google Network-ben szereplő) weboldalon megjelenhet a hirdetésünk, például zene temaikájú oldalakon is.

Célunk a 100%-os elégedettség,

Csatlakozzon Ön is, majd az Ön Ügyfelei is!

weboldal-készítés-és-online-marketing-szolgáltatások